Nyheder
Næste fællesarbejdsdag er søndag den 13. september
Vi mødes i gården kl 11. Der vil være håndsprit og mundbind til alle.
Vi plejer at spise sammen når vi er færdige - vi aftaler på dagen om vi også vil det denne gang afhængigt af coronasituationen og vejret.
I forhåbning om at vi må mødes 30-50 personer, og vejret er med os - indkaldes til detailprojekteringsmøde for gårdrenoveringsprojektet.
Mødet foregår onsdag d. 10. juni kl. 17-18:30
OBS, nyt sted! Karens Minde, lokalet Stuen på 1. (over cafeen)
For at sikre at vi lever op til reglerne, bedes I tilmelde jer til mødet via mail eller sms til
projektleder Sebastian Weinreich på es9r@kk.dk eller 24 91 80 64
Dagsorden
• Gårdens fremtidige udformning
• Udformning af udvidelsen af skur
• Afvandingsprincip
• Forslag til belægning
• Forslag til beplantning
• Forslag til legeredskaber og hegn ved boldbane
• Forslag til belysning
• Budgettet
• Tidsplan
Mødet vil blive det sidste inden anlæggelsen af gården.
Generalforsamling 2020 er aflyst p.g.a. corona situationen
På grund af situationen med corona pandemien har vi valgt at aflyse generalforsamlingen i år.
Behandling af emner, som skulle have været behandlet på den ordinære generalforsamling 2020 udsættes til den ordinære generalforsamling 2021, eller til en ekstraordinær generalforsamling, såfremt den afholdes inden da.
Årsrapporten underskrives af bestyrelse og revisor, men godkendes først formelt på næste generalforsamling
Budgettet for 2019 gælder også for 2020 med uændrede fællesudgifter og andre indtægter/udgifter.
Forslag behandles på den ordinære generalforsamling 2021 eller til en ekstraordinær generalforsamling inden da
Bestyrelsen fortsætter uden valg til næste generalforsamling
Fællesarbejdsdagen er AFLYST p.g.a. corona situationen
Vi anbefaler alle, der bruger gården, at fjerne et par totter ukrudt eller rydde lidt op, når man alligevel er derude, så det ikke gror helt til.
Onsdag den 19. juni kl 17 til 20
Vi mødes kl. 17 ved krydset Scandiagade x Borgmester Christiansens Gade
Program:
17:00 Scandiagade projektet
17:45 Besøg i Offenbachsvejkarréen
18:30 - 20:00 Skitsemøde på Karens Minde, på 1. sal (hvor der serveres sandwich)
Præsentation af den første skitse til gårdprojektet.
Kom og sig jeres mening om hvordan gården skal være i fremtiden, hvad I lægger vægt på og godt kan lide i gården.
Dette er det andet skitsemøde.
Det tredie, og sidste skitsemøde bliver afholdt den 14. august 2019 kl. 17-18:30
I har alle fået et brev om at vi skal have skiftet vinduer i kælderen, og alle derfor skal have sat adresser på deres kælderrum og loftsrum.
Isættelse af vinduer er forsinket dvs. der startes fredag d. 23. november 2018
Der startes på Wagnersvej 6 og 8 , samt Schubertsvej 2 mod gaden, hvorefter der fortsættes ad Schubertsvej og rundt. De enkelte opgange bliver varslet et par dage i forvejen.
Haveejere som er i tvivl om, hvorvidt deres trappe skal skrues af, kan kontakte Tømreren på 22 79 41 85.
Der skal, som varslet, ryddes foran vinduerne i kælderrummene. Det betyder også at hylder/reoler opsat under vinduet skal flyttes så håndværkerne kan komme til at arbejde med vinduerne.
Vi har mulighed for at sortere det meste affald til genbrug i ejendommen.
I kan finde placeringen af de forskellige affalds og genbrugskontainere i vores folder med kort over gården. Der er også sat skilte op i skurene, så man kan se hvilke typer affald der hører til i de forskellige skure og kontainere.
I kan læse mere om hvordan man sorterer affaldstyperne korrekt på kommunens hjemmeisde her.
Bioaffald skal altid afleveres i de biologsk nedbrydelige poser som kommunen udleverer gratis. Nye poser kan bestilles på deres hjemmeside her, så bliver de leveret i postkassen.
Farligt affald skal afleveres til miljøbilen eller på genbrugspladsen.
Miljøbilen holder den fjerde onsdag i hver måned kl. 18:15 - 19:00 på K. M. Klausens gade, ud mod Mozarts plads (mens der bliver bygget metro på selve pladsen).
Datoerne kan ses i miljøbilens køreplan for 2018.
Nærmeste genbrugsplads ligger på Vasbygade 26, 2450 København
Nu er alle cykler mv., hvor den påsatte strip ikke var fjernet, blevet indsamlet.
De står nu i enden af gården mod Mozartsvej, og vil fra 1. September blive bortskaffet.
Der er blevet sat videoovervågningskameraer op ved portene og storskraldsrummet.
Årsagen er, at vores porte har været udsat for alvorligt hærværk syv gange det sidste år, og vores storskraldsrum er blevet misbrugt - ved at der er stillet ting som ikke kan afleveres til storskrald som f.eks. toiletter og byggeaffald. Der er stablet så meget ovenpå hinanden at skraldemændene har nægtet at afhente det, og endelig er der tydeligvis nogen som bruger rummet som rygekabine/opholdsrum hvilket ikke er hensigtsmæssigt.
Ved at videoovervåge håber vi at kunne finde synderne og få stoppet hærværket.
Der er sat advarselsskilte op om at området er videoovervåget.
I forbindelse med gårdrenoveringsprojektet er der oprettet en følgegruppe af beboere. Gruppen har fået emailadressen: gaardgruppen@kalvebodhus.dk
Hvis I vil i kontakt med gårdgruppen, er I velkomne til at skrive til denne adresse.
I kan læse mere om gårdhaveprojektet, på kommunens hjemmeside her: https://www.kk.dk/gaardhaver
Kære Kalvebodhus,
Vi har netop holdt møde om jeres gårdhave her til formiddag.
Jeg kan med glæde fortælle, at vi har valgt at starte et gårdprojektet op hos jer her til foråret. Tillykke med det.
Det næste skridt i processen bliver, at alle i karréen bliver inviteret til et opstartsmøde.
Formålet med opstartsmødet er, at vi skal lære hinanden at kende og sammen blive klogere på, hvilke forventninger I har til en kommende gårdhave. Samtid vil vi præsentere processen for gårdhaven og forklare lidt om kommunens politikker, bl.a. vedrørende træer, regnvandshåndtering, affaldshåndtering mm.
Invitationen til opstartsmødet vil i modtage via e-Boks. Her vil samtid være et link til en billedanalyse, hvor I kan vælge nogle forskellige billeder, som I mener passer godt til jeres kommende gårdhave.
Resultatet vil blive præsenteret på opstartsmøde, hvor vi vil tage en snak om det.
Der vil gå et rum tid, formentlig 2-3 uger, før I modtager noget via e-Boks. Vi skal lige have lavet nogle forundersøgelser, have helt styr på bemandingen osv.
Jeg kommer til at være projektleder på jeres gårdhave, så hvis I har nogle spørgsmål eller andet, må I endelige bare kontakte mig.
Med venlig hilsen
Sebastian Arendes Weinreich
Projektleder
Område- og Byfornyelse
_______________________________
KØBENHAVNS KOMMUNE
Teknik- og Miljøforvaltningen
Byens Fysik
Islands Brygge 37
Postboks 339
2300 København S
Mobil: 2491 8064
E-mail: es9r@tmf.kk.dk
EAN:5798009809452
den 31. januar 2018 holdt vi et beboermøde om muligheden for gårdfornyelse.
Klik for at downloade referatet fra mødet.
I løbet af de næste to uger vil bestyrelsesmedlemmer og deltagere fra mødet ringe på hos alle beboere og spørge om I synes processen med gårdfornyelse skal gå i gang eller ej.
Hvis flertallet siger ja til at sætte processen igang, vil der komme en bindende afstemning senere om et mere konkret gårdfornyelsesforslag.
Vi blev erklæret rottefri i november 2017 (i hvert fald indendørs). Der mangler stadig lidt oprydning og reparationer, to steder, hvor rotterne er brudt op i etageadskillelsen. Vi har fået TV inspiceret kloakerne, og arbejder på at få repareret alle sprækker og forskydninger i sammenføjninger af rørene.
Der er desværre også blevet konstateret rotter indendørs nu, i kælderen på Mozartsvej.
Kommunens rottemand har været her og har lagt talkum ud på gulvet for at kunne se rottespor og sat smækfælder op i kælderen for at fange rotterne. Undgå så vidt muligt at træde i begge dele, hvis I færdes i kælderen. Fælderne vil blive tilset dagligt, I skal ikke røre ved evt. døde rotter med hænderne.
Vi beder alle om at hjælpe med at holde dørene lukkede både til gården og til kælderen og også at holde kældervinduer lukkede.
Hold skraldespandene i gården helt lukkede og undgå at fodre fugle eller efterlade andet spiseligt eller affald udendørs, i opgangene eller på bagtrapperne.
Hvis I ser rotter eller spor efter rotter, må I gerne melde det til bestyrelsen på kontakt@kalvebodhus.dk
Der er desværre blevet konstateret rotter udendørs i gården.
Det er meldt til kommunen, som har været her og sætte en rottefælde op ved redskabsskuret. De vurderede at der er rottehuller under belægningen, og vi vil derfor snarest få undersøgt kloakrørene og repareret eventuelle huller som rotter kan komme igennem.
I mellemtiden beder vi beboerne om at være bevidste om at især åbne affaldskontainere med mad-affald, men også åbne døre, kældervinduer og barnevogne kan friste rotter. Hvis I ser rotter må I gerne melde det til bestyrelsen på kontakt@kalvebodhus.dk
Vores nye administrator er Sjeldani boligadministration
De kommer fremover til at opkræve fællesudgifter mv for foreningen. Derfor vil I alle modtage jeres opkrævning med posten som I kan tilmelde PBS betalingsservice.
På grund af skiftet af administrator er de gamle PBS aftaler ophørt, og I skal derfor tilmelde den opkrævning I modtager fra Sjeldani til PBS på ny, hvis I ønsker at den skal trække pengene automatisk.
I skulle gerne allerede nu have modtaget et brev fra Sjeldani med jeres nye bolignummer. Sjeldani's kontaktoplysninger ligger på kontakt siden, hvis I har brug for at spørge dem om noget.
mvh,
bestyrelsen
Bestyrelsen og de to opgange der er naboer til cafeen Rally's har holdt et evalueringsmøde med de ansvarlige for cafeen. Da evalueringen var overvejende positiv, har foreningen givet tilladelse til at udeserveringen forsætter.
Referat af evalueringsmødet findes her.
Ejerforeningen har for kort tid siden sendt en venlig henstilling til et antal af ejere om at få malet deres vinduer og eventuelt altandøre.
Maling af vinduer og altandøre er en forpligtigelse som påhviler de enkelte ejere, og ikke ejerforeningen.
Det er derfor op til de enkelte ejere, om de selv vil udføre malearbejdet eller, om de vil få et firma til at gøre det, herunder at slå sig sammen med andre ejere med henblik på måske at kunne få et billigere tilbud på udførelsen af et sådant arbejde. Dette er ikke en koordination ejerforeningsbestyrelsen vil kunne påtage sig.
Imidlertid kan bestyrelsen orientere om, at ejerforeningen har benyttet Malerfirmaet Johnny Beyer til maling af bl.a. ejendommens hovedtrappeopgange som aktuelt pågår. Malerfirmaet Johnny Beyer har overfor bestyrelsen tilkendegivet, at de gerne vil byde ind på en maleopgave af ejernes vinduer og eventuelt altandøre.
Man vil derfor kunne rette henvendelse til malefirmaet på info@johnny-beyer.dk, hvis man gerne vil have et tilbud. Hvis man ikke har adgang til e-mail kan man undtagelsesvist rette telefonisk henvendelse på tlf. 32 50 28 48.
Hvis man retter henvendelse inden 1. november 2016, vil malerfirmaet ud fra antallet af henvendelser eventuelt kunne fremkomme med et særligt fordelagtigt tilbud.
Det skal understreges, at bestyrelsen ikke vil anbefale nogen bestemt maler endsige indestå for arbejdets udførelse eller på anden vis holdes ansvarlig herfor. Det står således ejerne helt frit, om man selv vil stå for arbejdets udførelse eller få en professionel til det, og i givet fald hvem det skal være.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen, Ejerforeningen Kalvebodhus
Til den kommende metrolinie i Sydhavnen skal der bygges en station på Mozarts plads. Der er detaljeret information på Metrobyggeriets hjemmeside, blandt andet besigtigelsesmateriale for Mozarts plads.